Jak najszybciej odzyskać swoją figurę po 9mc

Ciąża najczęściej ma związek z przybraniem kilku nadprogramowych kilogramów. Nie można jednak ukryć, że większość matek pragnęłoby tego uniknąć. Czy są sposoby, by szybko wrócić do swojej wagi po ciąży? Poznaj kilka z nich.

O odpowiednią figurę dobrze zadbać już w czasie ciąży. Bez wątpienia nie jest to odpowiedni czas, żeby męczyć się drakońską dietą. Organizm kobiety w ciąży zużywa nieco więcej energii niż na co dzień. Ograniczenie niezdrowego pożywienia oraz słodyczy może jednak zmniejszyć wagę po porodzie. Plusem może być także umiarkowana aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do wyjątkowego stanu. Ważne jednak, aby ruch w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym. To ginekolog decyduje, czy nie istnieją przeciwwskazania do uprawiania sportu.

Najważniejszym sprzymierzeńcem młodej mamy w walce o upragnioną wagę są codzienne przechadzki z wózkiem. Przyniosą one pożytek zarówno matce, jak niemowlęciu. Obydwoje potrzebujecie świeżego powietrza. Zamiast chodzić wolnym krokiem, zdecyduj się na szybszy marsz. Kilogramy po ciąży zaczną znikać w mgnieniu oka, w czasie realizowania tego codziennego obowiązku.

Kiedy upłynie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie zauważy żadnych problemów, można zdecydować się na rozmaite ćwiczenia gimnastyczne. Młode matki uwielbiają zumbę czy aerobik. Jednocześnie to dobra sposobność, aby wyjść z domu. Nie przejmuj się jednak, jeśli podobne zajęcia nie są organizowane w twoim mieście. Równie skutecznie możesz ćwiczyć we własnym mieszkaniu. Krótkie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pozwalają szybko odzyskać upragnioną sylwetkę. Co więcej, nie zajmują wiele czasu, którego zwykle brakuje świeżo upieczonym matkom.

Related Post